Ioana Pârvulescu, Cătălin Cioabă, Doris Mironescu și Ioan Milică despre Eminescu.

Publicistica literara

Vă așteptăm vineri, 15 iunie, ora 11.00, în Aula Bibliotecii Centrale Universitare din Iași, la lansarea volumului Mihai Eminescu, Publicistică literară. Convorbiri literare, Curierul de Iași, Timpul, Fântâna Blanduziei, cu note și prefață semnate de Cătălin Cioabă și Ioan Milică, publicat recent la Editura Humanitas. La eveniment vor participa Ioana Pârvulescu, Cătălin Cioabă, Doris Mironescu și Ioan Milică.

A-l descoperi pe gazetarul Eminescu înseamnă a trece peste câteva obstacole nevăzute. Mai întâi, faima sa de poet, care ne ispitește să credem că tot ce a avut de spus a scris doar în vers. Apoi, varietatea deconcertantă a textelor publicistice, care-l descumpănește pe cititorul de azi, părându-i-se că se pierde în noianul de relatări ale unor scene dintr-un alt veac. Se simte oare în ele spiritul lui Eminescu? Pe de altă parte, prea adesea s-a spus că publicistica aparține mai mult unei ideologii decât autorului ei. Dar este acest lucru adevărat? Sau e doar o scuză pentru uitare?

O voce se distinge totuși aici, aceeași ca în marile poeme, dacă avem răbdarea de a trece peste prejudecățile noastre hrănite de nerăbdare. Îl vom descoperi pe scriitorul Eminescu, chiar și atunci când rezumă știrile zilei, când descrie faptul divers, când redactează cronici de război sau când polemizează. Aflăm în aceste pagini un adevărat ziarist-regizor ce rotește caleidoscopul de întâmplări al lumii și pune în mișcare un cortegiu de imagini pline de nuanțe, vii și pregnante, îndemnându-l pe cititorul din orice epocă să devină contemporanul său.

Sus